dissabte, 31 de maig del 2014

PRIMER PREMI "PREMIS D’EDUCACIÓ VILA DE PINEDA DE MAR (2ª EDICIÓ)"

Divendres 30 de maig al vespre, en el decurs de la celebració de la Nit de l'educació, vam ser mereixedors del primer premi de "PREMIS D’EDUCACIÓ VILA DE PINEDA DE MAR (2ª EDICIÓ) PERÍODE JUNY 2013-JUNY 2014-, que promou el nostre ajuntament, amb el projecte presentat:  
CURSET DE SARDANES A TOTS ELS INSTITUTS DE PINEDA PER ALUMNES DE PRIMER D’ESO.
Estem molt contents en veure que la nostra tasca cultural i d'integració es reconeguda i en agraïment només podem dir una cosa, seguim treballant en favor de la cultura del nostre país, del nostre poble, de la nostra gent.
MIL GRÀCIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
..............
Us adjuntem el projecte guanyador que és tant nostre com vostre ja que sense el suport que ens doneu res d'això seria possible.
PROJECTE:
La divulgació de la sardana, la seva trajectòria i la seva importància dins el patrimoni cultural de Catalunya.

ACTUACIÓ:
El mes de maig del 2013, per segon any consecutiu, recolzats en tot moment per la regidoria del nostre ajuntament, vam dur a terme un curset de sardanes, amb la col·laboració inestimable d’una vintena  de sardanistes que van fer de monitors, que es va impartir a tots els alumnes de primer d’ESO dels  instituts de Pineda de Mar.
OBJECTIU:
El nostre objectiu principal era que tots els nois/es aprenguessin els punts bàsics de la dansa i adquirissin els mínims coneixements per poder incorporar-se a una rotllana,  poder-la seguir i, a partir d’aquí, amb ganes,  il·lusió i pràctica,  formar un planter de futurs sardanistes.
El primer contacte amb l’alumnat es feia mitjança una classe oral, s’impartia una breu xerrada que versava sobre la història de la sardana, els seus orígens, la seva influència en la cultura, la seva vinculació amb la festa, la cobla, els instruments que la componen, etc. Cal remarcar l’esment donat, tant en  importància com en rellevància als compositors locals Sr. Joaquim Soms i Sr. Lluís Carretero. Seguidament es passava a la classe pràctica, es formaven grups per així  captar millors l’atenció dels alumnes i se’ls ensenyava a ballar, per acabar la classe es formaven rotllanes més grans perquè el joves s’acostumessin a integrar-se com a colla.   
MEMÒRIA:
Gràcies al recolzament de tot el professorat dels diferents instituts,  a les classes es va gaudir   sempre d’un ambient controlat però distés. Els monitors van connectar de forma molt positiva tant amb professors com amb alumnes  el què va propiciar que tot el curset, malgrat formar part d’una assignatura curricular (música en el major dels casos i gimnàstica en d’altres) es desenvolupes en un clima de cordialitat.
En acabar el curset  es va programar una audició de sardanes com a acte de clausura, bàsicament però el més important era que els nois/es poguessin copsar el veritable ambient de les ballades, amb una cobla en directe i, tal i com és fa popularment, en una plaça de poble.
Certament va ser un espectacle preciós veure la plaça Espanya plena de gom a gom de jovent ballant sardanes sota l’atenta supervisió dels monitors,  recolzats pel professorat i per tota la gent que es va afegir a una festa inusual i especial alhora.
VALORACIÓ:
La valoració del projecte és 100% positiva. En finalitzar el curset tots el alumnes, amb més o menys gràcia i soltesa, estaven suficientment preparats per incorporar-se a una sardana i seguir-la correctament, fins i tot fent els canvis que hi ha de curts o llargs en una mateixa tirada. El que valorem molt positivament és que la majoria dels alumnes no sabien, ni tant sols  havien sentit a parlar mai,  el què és una sardana. Gràcies a les xerrades prèvies a la classe pràctica van  adquirir aquest coneixement. El temps ens ha demostrat, arrel de diferents trobades casuals  que alguns monitors han tingut amb algun dels seus alumnes, que les ensenyances que aquests van rebre, així com el vincle que es va establir amb tots ells, va ser autèntic i innegable.  

(Fotos de l'amic Joan Caimel) 





 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada