Divendres 30 de maig al vespre, en el decurs de la celebració de la Nit de l'educació,
vam ser mereixedors del primer premi de "PREMIS D’EDUCACIÓ VILA DE
PINEDA DE MAR (2ª EDICIÓ) PERÍODE JUNY 2013-JUNY 2014-, que promou el
nostre ajuntament, amb el projecte presentat:
CURSET DE SARDANES A TOTS ELS INSTITUTS DE PINEDA PER ALUMNES DE PRIMER D’ESO.
Estem molt contents en veure que la nostra tasca cultural i
d'integració es reconeguda i en agraïment només podem dir una cosa,
seguim treballant en favor de la cultura del nostre país, del nostre poble, de la nostra gent.
MIL GRÀCIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
..............
Us adjuntem el projecte guanyador que és tant nostre com vostre ja que sense el suport que ens doneu res d'això seria possible.
PROJECTE:
La divulgació de la
sardana, la seva trajectòria i la seva importància dins el patrimoni cultural de
Catalunya.
ACTUACIÓ:
ACTUACIÓ:
El mes de maig del
2013, per segon any consecutiu, recolzats en tot moment per la regidoria del
nostre ajuntament, vam dur a terme un curset de sardanes, amb la col·laboració
inestimable d’una vintena de sardanistes
que van fer de monitors, que es va impartir a tots els alumnes de primer d’ESO
dels instituts de Pineda de Mar.
OBJECTIU:
El nostre objectiu
principal era que tots els nois/es aprenguessin els punts bàsics de la dansa i
adquirissin els mínims coneixements per poder incorporar-se a una rotllana, poder-la seguir i, a partir d’aquí, amb ganes,
il·lusió i pràctica, formar un planter de futurs sardanistes.
El primer contacte amb l’alumnat es feia
mitjança una classe oral, s’impartia una breu xerrada que versava sobre la
història de la sardana, els seus orígens, la seva influència en la cultura, la
seva vinculació amb la festa, la cobla, els instruments que la componen, etc. Cal
remarcar l’esment donat, tant en
importància com en rellevància als compositors locals Sr. Joaquim Soms i
Sr. Lluís Carretero. Seguidament es passava a la classe pràctica, es formaven
grups per així captar millors l’atenció
dels alumnes i se’ls ensenyava a ballar, per acabar la classe es formaven
rotllanes més grans perquè el joves s’acostumessin a integrar-se com a colla.
MEMÒRIA:
Gràcies
al recolzament de tot el professorat dels diferents instituts, a les classes es va gaudir sempre
d’un ambient controlat però distés. Els monitors van connectar de forma molt positiva
tant amb professors com amb alumnes el
què va propiciar que tot el curset, malgrat formar part d’una assignatura
curricular (música en el major dels casos i gimnàstica en d’altres) es
desenvolupes en un clima de cordialitat.
En acabar
el curset es va programar una audició de
sardanes com a acte de clausura, bàsicament però el més important era que els
nois/es poguessin copsar el veritable ambient de les ballades, amb una cobla en
directe i, tal i com és fa popularment, en una plaça de poble.
Certament
va ser un espectacle preciós veure la plaça Espanya plena de gom a gom de
jovent ballant sardanes sota l’atenta supervisió dels monitors, recolzats pel professorat i per tota la gent
que es va afegir a una festa inusual i especial alhora.
VALORACIÓ:
La
valoració del projecte és 100% positiva. En finalitzar el curset tots el
alumnes, amb més o menys gràcia i soltesa, estaven suficientment preparats per
incorporar-se a una sardana i seguir-la correctament, fins i tot fent els
canvis que hi ha de curts o llargs en una mateixa tirada. El que valorem molt
positivament és que la majoria dels alumnes no sabien, ni tant sols havien sentit a parlar mai, el què és una sardana. Gràcies a les xerrades
prèvies a la classe pràctica van
adquirir aquest coneixement. El temps ens ha demostrat, arrel de
diferents trobades casuals que alguns
monitors han tingut amb algun dels seus alumnes, que les ensenyances que
aquests van rebre, així com el vincle que es va establir amb tots ells, va ser autèntic
i innegable.
(Fotos de l'amic Joan Caimel)
(Fotos de l'amic Joan Caimel)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada